Thursday, March 1, 2012

Kartuli Vabariik 4

Lärm väljas läks ainult suuremaks. Nüüd kostis valje mütsatusi juba üle kogu linna. Väike grupp sõdureid tormas Vanima Ema troonisaali sisse.
"Vanim Ema! Meid saadeti siia teid välja eskortima. Väljas on juba sadu ja sadu kartuleid astunud omavahel lahingusse!"
Vanim Ema vaatas tülgastusega sõdureid enda ees:
"No ja siis? Nad on ainult talupojad. Enamus neist on kindlasti lõunast! Te ei saa ju ometigi neile alla jääda, kullakesed."
"Te ei mõista Vanim Ema. Osad neist lendavad!"
Vanima Ema suu vajus ammuli lahti.
"Lennata?"
Suur Muutus astus naeratusega Vanima Ema ette:
"Just nii, Vanim. Need on meie lõunamaade kartulid. Mägede lapsed."
"Kuidas me neile vastu saame?!" karjatas Vanim Ema, pöördudes Kooritud Mehe poole.
"Lugupeetud Vanim Ema, ma ei tea. Ma ei ole millestki sellisest varem kuulnud. Lendavad kartulid! See on võimatu!"
Suur Muutus ei olnud kindel, kuid talle tundus, et hetkeks pöördus Kooritud Mehe pilk temale ja et ta ka pilgutas talle.
"Vanim Ema," ütles Suur Muutus kergelt segaduses häälega, "Ma võin nad ära kutsuda. Ma võin käskida neil rünnak lõpetada. Nad kuulavad mind."
"No püha jumalad mees, tee seda! Kohe! Vanim Ema käseb sind!"
"Ei, Vanim. Ma ei tee seda selle pärast, et sina käsed. Ma teen seda, sest ma tahan seda teha. Enne aga tahan ma, et sa mind ära kuulaksid. Kui su sõdurid mind vahistasid, olin ma parasjagu Mägede Väljakul üht dokumenti ette lugemas. Ma tahaksin selle ette lugeda praegu."
"Tee mida iganes sul vaja teha on," ütles Vanim Ema, kuigi põlgus tema hääles oli ilmselge.
"Olgu," Suur Muutus tõmbas oma taskust välja kokku murtud paberilehed, mille ta siis lahti voltis ja oma hääle puhtaks köhatas.
-------
Komandör ja tema sõdurid tõusid lendu. Nad lihtsalt hüppasid õhku ja vihisesid läbi õhu. Üle kogu maa kajas vali karjatus: "Niiiiiiirrrjaaaah!" Lendkartulite sõjahüüd.
Nad maandusid Kartuli Vabariigi pealinnas, keset ühte paljudest seal toimuvatest tänavakaklustest.
"Rünnakule mehed!" karjatas komandör.
Valjude karjatustega tormasid kartulid teiste kartulite kallale. Vennad ja õed olid sidunud end ägedasse taplusesse. Kes võidab polnud teada. Mitte miski polnud enam teada.
-------
"Käesolev dokument on mõeldud kõigile Kartuli Vabariigi elanikele ja on koostatud Kartuli Vabariigi endise Mägipiirkonna rahva poolt -"
"Mismõttes endiste?" segas Vanim Ema vahele, kuid Suur Muutus ei lasknud end sellest häirida.
"Mägipiirkonna elanikel, edaspidi Lõunalastel, on villand Kartuli Vabariigi, edaspidi Vabariigi, korruptsioonist ja täditütre poliitikast ning meeste rõhumisest. "Vahest mulle meeldib viina võtta," ütles kord viimane meessoost Istutaja Kastekannu Alune ja Lõunalased nõustuvad selle väitega. See, et meile vahel meeldib olla joobunud ei tohiks olla takistuseks meil olla tegevad Vabariigi poliitikas. Seetõttu ütlevad Lõunalased Vabariigist lahti ja kuulutavad Mägismaa autonoomseks Mägede Kuningriigiks, edaspidi Mägila. Mägila rahvas soovib astuda riigipiiride läbirääkimisele Vabariigiga esimesel võimalusel. Alla kirjutanud Mägila rahvas."
Kui Suur Muutus oma ettelugemise lõpetas ja paberi uuesti kokku voltis, vajus Vanim Ema suu ammuli oma troonile istuma.
"Autonoomne kuningriik?" küsis ta valjult ja hämmastunult, pöördudes abiotsivalt Kooritud Mehe poole.
Kooritud Mees noogutas Vanimale Emale, mis oli nende vaheliseks märgiks, et ta võtab ajutiselt Vanima Ema rolli üle, ja lausus:
"Kartuli Vabariigi kodanikud kindlasti nõustuvad teie autonoomsusega, auväärt Muutus. Vanimal Emal oleks teile vaid üks küsimus. Kes on selle uue kuningriigi valitseja? Ma eeldan, et teie kannate nüüd tiitlit kuningas?"
Suur Muutus hakkas valjult naerma:
"Oh ei, kulla Kooritud Mees. Kuninga koht on veel lahtine. Me ei ole seda veel ära otsustanud. Me loodame leida kedagi tarka ja suutelist juhtima. Senikaua aga olen mina juhtiv Korraldaja."
"Selge. Aga sellisel juhul, korraldaja Suur Muutus, kuulutan ma ennast täieõiguslikuks Mägede Kuningriigi valitsejaks ja rahva kaitsejaks."

No comments:

Post a Comment