Wednesday, March 16, 2011

Karl istus Jaagu kõrvale maha ja surus naeratades ta kätt: "Miks sa mind varem siia ei kutsunud?"
Jaak kehitas selle peale ainult mornilt õlgu. Karl vajus ka kergelt näost ära selle peale ja küsis: "Mis sul on Jaak? Kõik korras ikka?"
Jaak kehitas jällegi ainult õlgu. Karl nihutas oma tooli lauale natukene lähemale ja lükkas kohvitassi enda eest ära ja üle laua Jaagule lähemale kummardudes ütles ta: "Jaak, räägi mis on. Sa ju tead, et sa võid mulle kõigest rääkida."
Jaak ei öelnud nüüd aga tükk aega midagi, jättes Karli lauale lösutama ja uurima täiesti tuima nägu. Lõpuks vajus mees oma toolile tagasi ja alles siis julges Jaak oma suu lahti teha.
"Kes see tüdruk oli?" küsis ta vaiksel, kähiseval häälel.
Karl vaatas mõistmatult poisile otsa, laiutades käsi: "Millest sa räägid?"
"Sa tead väga hästi millest ma räägin. Kes ta oli?"
Karl raputas ainult pead ja Jaak näis selle peale natukene närvi minevat: "Sa tahad öelda, et ma peaksin julgema rääkida kõigest inimesele, kes mulle otse näkku valetab. Ma ju nägin teda. Ma nägin Teid! Nüüd räägi!"
Karl ohkas ja vajus hetkeks näost ära, kuid ta positiivsuse läige ja kerge naeratus ilmusid tagasi juba hetkega.
"Vabandust. Ma tõesti ei saanud kohe aru kellest sa räägid. Aga see, mida sina nägid, ei ole midagi. Lihtsalt üks vana tuttav kellega mul on ühiseid... mälestusi ütleme nii."
"Häid või halbu?"
"Emotsioonituid peaks nende kohta vist ütlema. Ma ei teadnud teda väga hästi. Me ei ole väga rääkinud."
Jaak noogutas ja vajus mõttesse.
"Ärme nüüd räägi sellest," ütles Karl naerdes, "see juhtus aastaid tagasi ja ei puutu asjasse. Räägi parem mida sa täna tegid?"
"Ilmselgelt jõin liiga palju kohvi. Vabandust, ma lähen käin vetsus ära korraks." Karl nooguta ja viipas käega, näidates, et temal ei ole mingeid vastuväiteid oma kaaslase lauast lahkumise kohta.
Läks umbes kümme minutit, kui Karlil jälle lauas kaaslane oli, ja see ei olnud enam kaugeltki mitte Jaak.
"Hei! Üks poiss ütles, et sul on mulle midagi tähtsat öelda."
Karl keeras ringi ja nägi seda sama tüdrukut enda ees seismas. Ta ei osanud midagi öelda.

No comments:

Post a Comment