Wednesday, October 19, 2011

Külmetav Kirjanik

Ma vaatan enda ette, enda kõrvale, vaatan tänavat, mis laiub mu ees. Inimesed sibavad edasi-tagasi. Tormavad ühest kohast teise. Neil kõigil on kiire. Nad ei ole siin, et minu juttu kuulata, kuid ma ei lõpeta rääkimist. Ma tahan, et nad mind vaataks ja kuulaks, sest ma olen egoistist esineja. Ma olen tähelepanuvajadusega nooruk. Ma räägin ja räägin ja räägin, räägin lugu, mis ma olen oma peas valmis vorminud, osaliselt küll. Enamus tuleb siis, kui ma seda kirjutan. Ma räägin, kirjutan, kuidas iganes seda nimetada. Ma kissitan silmi ja väristan õlgu. Külm hiilib ligi, lumi langeb mu peale. Külm katab kogu mu alastikistud keha, ma olen ennast avalikkuse ees alasti kiskunud, kuid see pole tulu toonud. Mida inimesed tahavad? Kas ma rahuldan teisi või ennast oma jutuga? Kumb on suurem nauding: kas jutu kirjutamine või teiste tänu või laituse kuulmine? Külm on jõudnud lähemale. Ma haaran iseenda ümbert kinni, üritades sooja tekitada, kuid ma olen üksi, keegi ei kuula mind, ma ei huvita kedagi. Mu lõug väriseb kontrollimatult. Ma vaatan jälle enda ümber, justkui otsiks midagi, mis mulle sooja annaks. Mu huuled on tõmbunud lillaks, mu sõrmed on sinised, kuid endiselt keegi ei kuula mind. Vaadake mind! Ma teen mingit idiootsust siin! No vaadake! Vaadake! Kuid keegi ei vaata. Ma räägin iseendale. Ma räägin  iseendaga. Ma üritan selgusele jõuda iseendas. Mis ma üldse olen. Kurat! Külm on! Tooge mulle mantel! Tooge ükskõik mida! Midagi, mis ma saaks endale ümber tõmmata! Külm on! Külm! Külm! Külm! Kurat! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Külm! Aitäh! Keegi, lõpuks, keegi. Aitäh! Ma tänan sind. Mul on nüüd parem olla! Ja vaadake, siia on ilmunud inimesed. Ehk nad ka jäävad. Aitäh! Ma tänan endiselt. Ma tänan! Tundub justkui peaks ma nüüd just rohkem rääkima, kuid jutt hakkab otsa saama. See külm tabas mind liiga tugevalt, ma pean end veidi koguma. Ma pean minema kuhugi sooja, vabandage mind. Jah, ma tulen varsti tagasi, kuid hetkeks. Ma läheks. Kui tahate, võite minuga tulla. Lähme, oleme. Aitäh! Aitäh!

No comments:

Post a Comment