Thursday, September 8, 2011

Lugemine on raske töö. Ei ma ei tee sellega nalja. See nõuab suurt pühendumust ja süvenemist. Tihtipeale ei saa mina kirjateostest üldse aru kuniks ma neid reaalselt näidetena kasutama pean. Eriti halvad on lood siis, kui sind sunnitakse lugema. Vaevalt sa siis seda mõttega ja süvenenult teed.
Eriti halvad lood on kooli kohustuliku kirjandusega, kus pannakse sinu lugemisele veel lisaks peale ka ajaline piirang. No kurat. Mulle võib raamat tõsiselt meeldida, kuid teiste kohustuste tõttu heidan ma ta lihtsalt kõrvale. Mulle ei ole vaja sunniviisilist kiirlugemist. Raamat saab läbi siis kui ta saab. Kui ta tekitab endas tahtmise loetud saada, siis ma ta ka läbi loen.
Näiteks ei viitsi ma hetkel "Sõrmuste Isandale" teist tiiru peale teha, aga "Troonide Mäng" lausa tõmbab enda juurde.
Põhimõtteliselt tahan ma lihtsalt öelda, et lugemine on nauding ja kui sa seda ei naudi, ei peaks sa seda üldse tegemagi.
Täpselt nagu kirjutamisegagi.
5. september
Kauri Kaljuste

No comments:

Post a Comment