Thursday, March 6, 2014

Esimene linatrükk - Sketš armastusest

Interjöör.
Köök. Gaasipliit, külmik, kraanikauss. Pestud ja pesemata nõud. Nelinurkne köögilaud akna ääres. Laua taga aluspesus PEATEGELANE. Teeb suitsu? Joob kohvi.
Sisse astub SÕBER. Vaatab köögis ringi. PEATEGELANE vaatab pikalt otsa talle. Nagu küsiks, "Mida sa tahad?"

SÕBER: Sul oli uks lahti. Mõtlesin, et astun läbi. (Istub PEATEGELASE vastu). Kuidas sul siis läheb?
PEATEGELANE vaikib, läheb valab SÕBRALE tassi kohvi.

SÕBER: Pole sinust ammu midagi kuulnud. Mis sa teinud oled?
PEATEGELANE võtab lonksu kohvi, paneb SÕBRALE suhu sigareti ja süütab selle. Teeb sama endaga.

SÕBER: Kuulsin, et sa tulid koolist ära...
PEATEGELANE: Valesti kuulsid. Mind visati välja.

Saabub kolmaski tegelane. PIINLIK VAIKUS. Tal ei ole keha, aga ta hõljub ringi. Ta teeb seda nii paljudes kohtades.

SÕBER hakkaks justkui miskit ütlema.
PEATEGELANE: Ei noh. Selles suhtes, et ma ei tea miks ma üldse seda asja õppisin. Ega ma sellest ju TEGELIKULT huvitatud ei olnud. Mis ma sellega teinud olekski? Mis ma üldse oma eluga teen? Ma ju ei tea, mida ma tahan, kuidas ma siis saan üldse midagi teha? Kuidas ma...
SÕBER: Tss-tss, kuule, võta rahulikult. Sulle ju meeldis see kirjanik, mis ta nimi nüüd oligi? Noh, see vanamees, kes lihtsalt lakkus ja nikkus ning selle siis paberile ladus? See kuradima...
PEATEGELANE: Bukowski?
SÕBER: Jah, just! Bukowski! Tema ju ütles selle lause, et: "Leia see, mida sa armastad ja lase sellel end tappa." Lihtne! Otsi see üles ja siis tegele sellega. Rohkem polegi vaja!
PEATEGELANE virgub. Ta näkku tuleb mingisugune rõõm tagasi.
PEATEGELANE: Kuule, sul on õigus! Aitab sellest mossitamisest!

Montaaž riietumisest?

Eksterjöör
Kortermaja trepikoja välisuks. Uksest astub välja riietunud ja rõõmus PEATEGELANE. Vaatab ühele poole ja teisele poole. Teisel pool näeb ta INIMESE SUURUST JÄNEST, verine nuga käes.
Pilk tagasi otse: üllatus.

PILT HAJUB LAIALI MINEVIKKU
joonisfilm

NOOR PEATEGELANE, selline ikka viie aastane vms hoiab süles pisikest jänest, kallistab teda.
NOOR PEATEGELANE: Jänku, ma armastan sind siin maailmas üle kõige! Igavesti ja igavesti!

PILT UJUB TAGASI OLEVIKKU
Eksterjöör
PEATEGELANE üllatusega kaamerasse vaatamas, rahuneb, sätib end pisut korda, käärib käised üles ja kõnnib sirge seljaga jänesele vastu.


EKRAANIL KIRI: "LÕPP", taustale ujub tasapisi jänese pea.

No comments:

Post a Comment