Monday, May 6, 2013

Tööpäev hakkab läbi saama ja käsi ulatub juba instinktiivselt riiulil lebava viskipudeli poole. Kohvile väike täiendus ei tee ju paha.
Keegi tüdruk, kes just veini on ostnud, seletab midagi kunstist. Absoluutselt ei viitsi kuulata. Türa, sa tead ka midagi sellest mida sa räägid?
Kui nii palju seletada, siis midagi ehk isegi tead.
Esimesed 4cl lähevad kõrist alla puhtalt ja kiiresti. Teised 4 või 5 või isegi 6 kaovad kohvitassi süngesse igavikku.
"Kas tõmbame tänasele õhtule joone alla?" küsib keegi ja ulatab veiniklaasi, mis tuleb seejärel koheselt puhtaks pesta.
"Ei. Milleks? Läheme edasi! Paneme selle putka lihtsalt kinni."
Mõeldud, tehtud. Tuled kustu, uksed lukku ja välja. Kiiresti. Eemale siit. Ma küll armastan seda kohta, kuid mul on vaheldust vaja. Mis on esimene baar, mis tee peale jääb? Vahet ei ole, sest sinna me sisse astume. Olgu see ükskõik mis.

Õlu tellitud. Silmad on väsinud. Tahaks lihtsalt magada. Vaikselt kallan seda käärinud teraviljavett oma kurgust alla. Aina rohkem ja rohkem.
"Kas ma olen nüüd intelligentne, sest mul ripub toas seina peal maal?"
Olin omale just mõned kunstitööd hankinud.
"Tahab keegi äkki pärast minu juurde tulla ja aidata mul neid üles riputada?"
Tüdrukud vaid naeravad selle peale. Ma olen ikka nii vaimukas inimene.
"Õlut keegi veel?" küsin ja hakkan end aeglaselt baarileti poole pressima.
Heidan kiire pilgu kellale. Pärast seda õlut lähen ma koju. Ma luban.

Kell minu raamaturiiulil tiksub halastamatult öötunde. Hommikul on tööle vaja minna. Persse. Kell kukkus seina pealt alla. Selle pärast ta nüüd riiulil ongi. Minu silmade ees. Alati.
Kuradile see kõik ja teen omale kokteili. Mõnusalt magus. Paremat ei oskakski hetkel tahta.

"Sa jood liiga palju. Sa oled alkohoolik. Kas sa üritad sellega valu summutada?"
Ei. Ma ei ole alkohoolik. Vähemalt mitte täielikult. Ja ma ei joo palju. Täpselt parasjagu. Ma pole veel ju purjuski!
Ning valu summutamine... Hale nali. Mis kuradi valu?
MIS KURADI FAKING VALU?
Arvad sa tõesti, et see lits on väärt seda, et ma tema pärast nutan ja ennast putsi joon?
Arvad sa tõesti, et see paber on mulle vajalik, et näidata mulle, kui tark ma olen?
Arvad sa tõesti.... et need inimesed minu ümber olid mulle nõnda kallid?

Ei. Ma joon, sest see meeldib mulle. Ma ei joo tuimestamiseks või ergutamiseks. Ma joon selleks, et jääda purju ja pidada vastu veel üks päev.

Ma lülitan telefoni välja ja lähen magama.

No comments:

Post a Comment