Thursday, July 12, 2012

Kuulsuse hind - Sissejuhatus


Minu teekond siia, sellesse hetke, kus ma praegu olen, nõudis minult palju vahe-etappe. Ma olen jõudnud punktist A peaaegu punkti Y. Või noh, tegelikult pole mul enam õrna aimugi, kus ma olen. Ma ei ole enam see inimene, kes ma olin siis, kui ma alustasin. Kuigi samas, mul pidid olema eeldused selleks inimeseks saada. Egoistist ülbik, kes arvab, et kõik teised on temast madalamad. Aga kurat võtaks, teised ongi minust madalamad! Ma olen kuulus! Ja mitte ainult Eestis. Ma olen jõudnud kaugele. Alles täna hommikul sain kirja kutsega New Yorki. Kuid mis hinda ma olen pidanud maksma selle elu eest? Ma olen hüljanud kõik oma sõbrad, ma olen jätnud oma perekonna. Ma olen oma hinge maha müünud. Kas siis nüüd on hea, sest ma saan öelda, et ma tegin ära? Ma olen kohal. On nüüd hea?

Algus. Mitte päris algus algus, vaid see algus, kust algas kuulsus. See, mis pani rattad käima. Mis lükkas tegevused liikuma. Neid hetki on kirjanikuna keeruline otsida. Tuleb lihtsalt kusagilt alustada. Ei saada lõputult mineviku käima. Sünd ei ole alati kõige olulisem. Ja hetkel ei olegi.
Heiki Saariots, kirjanikunimega Pilv, kirjutas üht oma paljudest lühijuttudest. Ta tegi seda umbes kümnenda kohvitassi ja juba teise suitsupaki kõrvalt. Vahel tegi ta pause ja käis vihaselt mööda tuba ringi. Ta tahtis asju lõhkuda, ta tahtis kõik omajutud ära kustudada. Ta oli maailma peale vihane.
Ta kirjutas, kuid enamasti kedagi tema kirjutised ei huvitanud. Või kui huvitaski, siis välja nad seda ei näidanud. Ta avaldas oma jutte kus iganes ta sai, kuid tavaliselt jäi tema ainsaks väljundiks internett.

Heiki oli äsja oma tüdruksõbrast lahku läinud ja, olles tavaliselt üpriski kinnine inimene, suunas ta oma emotsioonid oma jutustusse.  Ta oli vihane, väga vihane. Ta oli kurb, arvestatavalt kurb. Ta oli segaduses. Ta süütas järjekordse sigareti ja kallas oma kohvi sisse natukene viskit.

„Mind ei huvita, kui keegi mu tekste ei loe,“ alustas ta oma juttu, „ma jätkan ikka kirjutamist. Ma mõtlen suurelt. Ma loodan kunagi jõuda kuhugi, olgu selleks siis kas Värske Rõhu kaaned või kohaliku kohviku uusim ettekandja amet. Iga minu tegu on järjekordne samm tulevikule. Minu tekstid on samm lähemale tulevikule. Öelgu teised mis tahes, ma olen kirjandusmaastiku üks kujundajatest. Ma olen pisike, väike, nähtamatu osake, kuid ma olen siin ja ma teen oma asja. Kunagi avaldatakse mu töid isegi New York Timesis. Ma ei lase ennast ühelgi asjal tagasi hoida, et teha teoks oma unistust olla kirjanik.“
„Kuid selleks, et jõuda sinna, pean ma alustama. Ja mina alustan siit. Jutustades teile loo sellest, kuidas saada kuulsakas. Ma teen näo, et ma tean valemit. Ma teen näo, nagu X-faktor ei loeks. Me petan ennast, et õnn ei puutu kuidagi asjasse.“

Sellise tekstiga valmistas ta ennast ette. Ta tahtis hakata kirjutama juttu ja just nimelt kirjutades kuulsaks saamisest. Ta kirjutas omale välja enda tegevuskava.
Ta tahtis saada kuulsaks, kuigi ta ei teadnud miks. Ta kirjutas küll, kuidas teda ei huvita, kas keegi teda loeb või mitte, kuid ta hoolis. Ta hoolis sellest väga palju, ta tahtis seda! Ta mõtles kirjutades sellele, kas see meeldib teistele või mitte, see oli tema jaoks oluline. Ta ainult ütles seda endale, et ta tunneks ennast paremini.
Ta kirjutas kaua, terve öö ja ka hommikul veel. Ta tegi pause vaid selleks, et kohvi juurde teha või lähedalasuvast „24h“ kioskist uued suitsupakid tuua. Keskpäevaks oli ta tühjaks lüpstud. Ta tõusis korraks, et ringutada, kuid tagasi arvuti taha ta enam istuda ei suutnud. See oli talle vastumeelne, juba see kirjutaminegi oli talle kergelt vastumeelseks muutunud. Ta viskas korraks pikali ja järgmine hetk ta juba magas.

No comments:

Post a Comment