Monday, December 13, 2010

Antifilosoof


\\Antifilosoof - Inimene, kes ei armasta tarkust//
Vist on mul õigus, kui sõna "antifilosoof" sedasi defineerin. Aga milline inimene siis ei armasta tarkust? Kurvastuseks peaksin ma ütlema, et vaata enda ümber ja sa märkad, et neid on maailmas rohkem kui on kasulik (kuigi jah, eks pea ka natukene neid olema). Enamjaolt on õnneks need, kes tahavad teada ja kes ka midagi maailmast teavad ainult teatud vanuseni sunnitud olema koos "antifilosoofidega".
Aga on ju olemas ka inimesi, kes arvavad, et nad on targad, kes arvavad, et nad on filosoofid. On inimesi, kes arvavad, et nad on midagi erilisemat kui nad tegelikult on (ei, ma ei ütle, et te ei ole erilised, te lihtsalt tahate olla rohkem erilised kui te tegelikult olete. Te ISE arvate, et te ei ole erilised.). Kuidas peaks neid nimetama? Ebafilosoofid? Kas on nii? Palju on siis neid "ebafilosoofe" maailmas? Samuti üllatavalt palju. Ja minu arust pole "ebafilosoof" kuidagi moodigi parem kui "antifilosoof".
Filosoof - See ei ole eriline tiitel, mida omistatakse ainult erilistele. Vähemalt minu poolt. Ma arvan, et kui sa tahad teada ja mõtled ja uurid, siis oled sa juba filosoof valmis. Ära hakka ennast mõtlema millekski muuks. Ära muuda ennast selleks, et olla "teistsugune". Sa oled niigi teistsugune. Mitte kunagi ei ole nähtud ega hakata nägema teist sind, hinda seda.
Kui sa hindad ennast, siis sa oledki filosoof.

K

No comments:

Post a Comment